Octavia I - kontrolka EPC, błąd 16497, 16486

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tenm
    Classic
    • 2014
    • 1

    Octavia I - kontrolka EPC, błąd 16497, 16486

    Panowie, jestem w trakcie ustaleń finalnych, dam znać dzisiaj.
  • Thorkill
    Classic
    • 2012
    • 2

    #2
    Octavia I - kontrolka EPC, błąd 16497, 16486

    Witam, chciałbym prosić o pomoc w sprawie pewnego problemu z moją Octavią. Przeglądałem różne tematy jednakże w żadnym nie znalazłem w pełni identycznych kodów błędów wraz z objawami oraz konkretnymi rozwiązaniami problemu.

    Octavia I TOUR 2005
    Silnik 1,6 BFQ 75 KW
    Przebieg: 115 000

    Od jakiś dwóch tygodni zapaliły mi się dwie kontrolki:
    - EPC
    - Elektroniczne sterowanie silnika (taki helikopterek, silniczek )


    Objawy jakie zauważyłem:

    -Jednorazowa sytuacja w której ucięło mi moc przy dodawaniu gazu, po zmianie biegu znowu trochę pociągnął następnie znowu uciął. - po Wyłączeniu, włączeniu silnika problem zniknął, i do dziś się nie powtórzył ani razu.
    - metaliczne klekotanie spod podwozia, słyszalne przy wciskaniu sprzęgła oraz czasem przy wybojach na drodze.


    Podłączyłem komputer u znajomego (który polecił mi to forum ;P ) i pokazało mi następujące błędy ( nawet po usunięciu):
    -16497 Czujnik temperatury zasysanego powietrza wysokie napięcie/ brak sprzętu/ nie związany ze sprzętem.
    Czujnik IAT ; Temp. niska ; obwód wysoki ; G42 A


    -16486 Przepływomierz - niskie napięcie. Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza ; niskie wejście A

    Oprogramowanie VAG

    Na początku myślałem, że to przepływomierz padł (mój znajomy miał podobne objawy) jednak odcięcie mocy odnotowałem w sumie jednorazowo.

    Jeśli macie jakieś rady/pomysły na czym skupić swą uwagę to mam nadzieje, że pomożecie.

    Pozdrawiam
    Szymon

    Komentarz

    • agrala
      Rider
      • 2011
      • 397

      #3
      Da sie skasowac te bledy?
      Do sprawdzenia przewody pomiedzy czyjnikami a ECU oraz zasilanie przeplywomierza.
      VAGiem mozna sprawdzic w blokach pomiarowych przeplywomierz oraz G42
      Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
      Emulator czujnika poziomu oleju G266
      Napraw sterowników AIRBAG

      Komentarz

      • Thorkill
        Classic
        • 2012
        • 2

        #4
        agrala, Dziękuję z góry za szybką pomoc.

        Błędy da się skasować, jednak po ponownym podłączeniu pojawiają się ponownie.

        Ogólnie rzecz biorąc, nie znam się za bardzo na naprawach samochodu. Poszperałem po necie żeby zrozumieć coś więcej na ten temat ^^.

        Przewody pomiędzy czujnikami a ECU? szukałem po różnych schematach ale nie mogłem wywnioskować, które to są przewody. Gdzie znajduje się ECU? Które czujniki?

        Co znaczy "w blokach pomiarowych"?

        Przepraszam za mój laicyzm i oporność.. :P Znacie jakąś literaturę w której mógłbym zgłębić tajniki budowy mojego samochodu?



        [ Dodano: Czw 19 Lip, 12 12:35 ]
        Jeszcze jedno pytanie zanim uda się jakoś rozwiązać ten problem.

        Szykuje się niedługo do wyjazdu i zastanawia mnie czy błąd związany z przepływomierzem jedynie jest drobną usterką? Czy może przypadkiem doprowadzić do większego uszkodzenia zespołów silnika?
        Na chwilę obecną tak na prawdę, gdybym nie widział palących się kontrolek to nawet nie zauważyłbym jakiegokolwiek problemu z działaniem Octavii

        Pozdrawiam

        Komentarz

        • agrala
          Rider
          • 2011
          • 397

          #5
          ECU to komputer czyli sterownik silnika. Jest na podszybiu, zeby sie do niego dostac to trzeba zdemontowac wycieraczki i plastik pod nimi.
          Skoro masz tak mala wiedze to odpusc to sobie i zaporwac auto do mechanika, sam mozesz narobic wiecej szkod niz pozytku.
          Do wiekszego uszkodzenia raczej nie dojdzie ale moze sie pojawic wieksze spalanie lub nawet poszarpywanie auta lub utrata mocy silnika.
          Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
          Emulator czujnika poziomu oleju G266
          Napraw sterowników AIRBAG

          Komentarz

          • rimtimtim
            Drive
            • 2007
            • 65

            #6
            Podłączyłem komputer u znajomego (który polecił mi to forum ;P ) i pokazało mi następujące błędy ( nawet po usunięciu):
            -16497 Czujnik temperatury zasysanego powietrza wysokie napięcie/ brak sprzętu/ nie związany ze sprzętem.
            Czujnik IAT ; Temp. niska ; obwód wysoki ; G42 A

            -16486 Przepływomierz - niskie napięcie. Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza ; niskie wejście A
            A zwiększone spalanie zauważyłeś :?: może wystarczyło by czyszczenie przepływomierza :?: Odpinasz z dolotu, wyjmujesz (tylko delikatnie, bo jak ci spadnie np. na ziemie to jest już do kosza) wkładasz np. w spirytus na jakiś czas (30 min) -ewentualne czyszczenie pędzelkiem i składasz.

            Jeśli chodzi o silnik, to zerknij tutaj [hide:0fd6214551]link [/hide:0fd6214551]
            "It's not important to be better than someone else, but to be better than yesterday."
            Prof. Jigoro Kano

            Komentarz

            • MMJP
              Drive
              • 2012
              • 60

              #7
              Mi też się włączył helikopter (kontrolka EPC), mechanik podłączył kompa i mówi, że najpewniej sonda lambda (600 zł), ale jak sprawdzał to kontrolka już nie świeciła i powiedział, że trzeba jeszcze sprawdzić jak będzie świecić.
              Wziął 50 zł i kolejne sprawdzenie gratis.
              Moja Octavia:
              http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
              http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
              http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

              Komentarz

              Pracuję...